مقالات

تمیز کردن وسایل رنگ آمیزی: قلم مو وغلتک

blog 2

زمانیکه پروژه رنگ آمیزی منزلتان به پایین رسید، لازم است که وسایل رنگ آمیزی را تمیز کنید و رنگ های باقیمانده را آماده انبار کردن کنید.

تمیز کردن وسایل استفاده شده برای رنگهای روغنی:

تمیز کردن قلم مو:

برای پاک کردن قلم مو از رنگ روغنی، میبایست ابتدا قلم مو را به حلال رنگ روغنی (تینر روغنی، بنزین یا نفت ) آغشته کنید وسپس با فشردن موهای قلم مو، رنگ و حلال باقیمانده را تا حد امکان از آن خارج کنید. این کار را تا زمانیکه رنگ به طور کامل از قلم خارج شود، تکرار کنید. پس از آن میبایست قلم را با حلال شفاف و بعد از آن با آب و صابون بشویید و سپس آبکشی کنید. پس از خشک شدن، بهتر است قلم را در کاغذ ضخیم نگهداری کنید.

تمیز کردن غلتک:

پوسته غلتک را از دسته آن جدا کنید و آن را کاملا در حلال قرار دهید. وقتی که تقریبا همه ی رنگ از پوسته جدا شد، پوسته را با مایع ظرفشویی بشویید و سپس آبکشی نمایید.

دسته غلتک را نیز با حلال بشویید. سپس غلتک را آویزان کنید تا خشک شود.

تمیز کردن وسایل استفاده شده برای رنگ پایه آب:

تمیز کردن قلم مو:

برای پاک کردن قلم مو از رنگ پایه آب، میبایست پس از اتمام رنگ آمیزی، سریعا ابتدا قلم مو را به آب آغشته کنید و سپس با فشردن موهای قلم مو، رنگ باقیمانده را تا حد امکان از آن خارج کنید. این کار را تا زمانیکه رنگ به طور کامل از قلم خارج شود، تکرار کنید. پس از آن میبایست قلم را با آب و صابون بشوییدو سپس آبکشی کنید. پس از خشک شدن، بهتر است آن را در کاغذ ضخیم نگهداری کنید.

تمیز کردن غلتک:

پس از اتمام رنگ آمیزی، سریعا پوسته غلطک را از دسته آن جدا کنید و آنرا کاملا در آب قرار دهید. وقتی که تقریبا همه ی رنگ از پوسته جدا شد، پوسته را با مایع ظرفشویی بشویید وآبکشی نمایید.دسته غلتک را نیز با آب بشویید. سپس غلتک را آویزان کنید تا خشک شود.

نگهداری رنگهای باقیمانده :

رنگهای باقیمانده از رنگ آمیزی، که با حلال مخلوط نشده اند را میتوان نگهداری کرد.

بدین منظور، میبایست مقداری آب ( برای رنگهای پایه آب) و یا مقداری حلال (برای رنگهای روغنی)، روی سطح رنگ باقیمانده در ظرف ریخته و آنرا به هم نزنید. سپس درب ظرف را محکم و به صورتی که هوا بداخل آن نفوذ نکند، ببندید و آن را در فضای خنک و بدور از نور آفتاب نگهداری کنید.

4 فکر در مورد “ تمیز کردن وسایل رنگ آمیزی: قلم مو وغلتک

  1. خرید لباس گفت:

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون
    ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    1. modir گفت:

      سلام ممنون لطف دارید ان شاا… شما هم موفق باشید

  2. دانلود آهنگ لری گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  3. آموزشگاه نقاشی گفت:

    خیلی کامل بود. به خصوص اینکه شستن غلتک واقعا کار سختی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *