مقالات

رنگ آمیزی اتاق با 5 گام ساده،رنگ کردن سقف و دیوارها

blog 1

شاید بعضی اوقات رنگ آمیزی اتاق کمی سخت به نظر برسد، ولی با این 5 قدم ساده، ما به شما می آموزیم که بدست آوردن نتایج فوق العاده چقدر راحت است. رعایت ترتیب اقدامات، رمز یک رنگ آمیزی بی عیب و نقص است. نکته اول: ابتدا سقف سپس دیوارها!

قدم اول: تمیز کردن سقف و دیوار ها

با استفاده از اسفنج و مایع ظرفشویی، گرد وغبار، کثیفی و چربی را، که مانع بدست آمدن یک سطح تمیز و صاف پس از رنگ آمیزی میشوند را بشویید. پس از آن، قسمتهای شسته شده را حتما از باقیمانده شوینده پاک کنید.

قدم دوم: جدا سازی خط رنگ سقف و دیوار

با استفاده از یک قلم 2 اینچی یا غلتک 5 سانتیمتری، کناره های سقف، به عرض 5 تا 10سانتی متر را رنگ کنید، تا در هنگام رنگ آمیزی سقف، رنگ سقف به دیوار بر خورد نکند.

قدم سوم: رنگ آمیزی سقف

بعد از اینکه غلتک را در سینی مخصوص غلتک به رنگ آغشته کردید، حتما با کشیدن غلتک بر روی سطح نا هموار سینی، رنگهای اضافی غلتک را به سینی برگردانید. با این کار، هم رنگ آغشته شده به غلتک یکنواخت میشود، هم از اعمال رنگ اضافی به سطح، که باعث شره شدن رنگ میگردد، جلوگیری میشود.

از گوشه سقف شروع کنید؛ جایی که قبلا با استفاده از قلم 2 اینچی یا غلتک کوچک رنگ آمیزی کرده بودید. ترجیحا غلتک را در جهت پهنای سقف به حرکت درآورید، نه در جهت درازای آن. برای جلوگیری از ریختن رنگ بروی سر وگردنتان، غلتک را به سمت راست و چپ بدنتان حرکت دهید، نه به سمت جلو و پشت سرتان.

قدم چهارم:رنگ آمیزی دیوارها

وقتی که رنگ سقف خشک شد، لبه بالایی دیوار ها را با یک قلم خط کشی با دقت رنگ کنید و رنگ دیوار را از رنگ سقف جدا کنید. این کار را برای قسمتهای کنار پنجرها و چارچوبها نیز انجام دهید. وقتی لبه ها و گوشه ها را اینچنین رنگ آمیزی کردید، میتوانید باقیمانده دیوار را با غلتک رنگ آمیزی کنید. برای بهتر شدن کار، غلتک را از گوشه دیوار به شکل خطوط مورب عمودی 1متری بر روی دیوار بکشید. فاصله ی بین خطوط مورب را، بدون اینکه غلتک را از دیوار جدا کنید، رنگ آمیزی کنیدو به سمت عقب و قسمتهای رنگ شده بر نگردید. این عمل را تا اتمام رنگ آمیزی یک دیوار تکرار کنید . پس از پایان رنگ آمیزی یک دیوار، به سراغ دیوار بعدی بروید.

قدم پنجم: رنگ آمیزی چارچوبها و پنجرها

وقتی که رنگ دیوار ها کاملا خشک شد، با نوارچسب کاغذی کناره های پنجره ها و چارچوبها را بپوشانید، تا دیوار ها به رنگ پنجره و چارچوب آغشته نشوند. با استفاده از قلم 1.5 یا 2 اینچ، ابتدا از قسمت بالایی درب و پنجره یا چارچوب رنگ آمیزی را شروع نمایید و به سمت پایین رنگ آمیزی را ادامه دهید، تا در صورت شره کردن رنگ، بتوانیدآنرا با قلم از بین ببرید .

3 فکر در مورد “ رنگ آمیزی اتاق با 5 گام ساده،رنگ کردن سقف و دیوارها

  1. روزی طلب گفت:

    سلام.وبسایت جالبی دارید.دست گلتون درد نکنه

  2. ترانه گفت:

    هر متر مربع چقدر رنگ پوشرنگ تمام پلاستیک مشکات استفاده میشه؟

    1. modir گفت:

      درود بر شما
      هر یک کیلوگرم برای چهار متر مربع استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *