مقالات

آموزش رنگ کردن وسایل چوبی در شش گام ساده

آموزش رنگ کردن وسایل چوبی در شش گام ساده

امروزه کارگاه های بسیاری برای تعمیر و رنگ کردن وسایل چوبی و مبلمان وجود دارند که با روش های مختلف این کار را انجام می دهند. در این مقاله سعی کردیم با چند گام ساده به مبتدیان آموزش دهیم چگونه سطوح چوبی را رنگ آمیزی کنند. توجه کنید که طبق این آموزش موج های طبیعی چوب پوشانده می شوند.

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

گام اول : آماده سازی

ابتدا وسیله چوبی را آماده کنید. لوازم جانبی مثل کشو، دستگیره و … را جدا کنید. اگر وسیله چوبی در انبار یا محیط باز نگه داری شده و گرد وخاک روی آن نشسته ، حتما آن را به خوبی تمیز کنید. در غیر این صورت رنگ نهایی روی وسیله چوبی ظاهر خوبی نخواهد داشت و ممکن است پوسته پوسته شود.

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

 

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

گام دوم : سنباده زدن

بعد از آماده سازی وسیله چوبی را سنباده بکشید به گونه ای که لایه براق روی کار کاملا از بین برود و بستر مناسبی برای قرار گرفتن رنگ روی سطح کار بوجود آید.

اگر می خواهید سطح چوب در آخر طرح دار شود لازم نیست سنباده زدن را زیاد ادامه دهید.

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

گام سوم : پرایمر اکریلیک (زیر رنگ)

بعد از تمیز کردن وسیله چوبی به آن پرایمر اکریلیک بزنید. این لایه پرایمر کمک می کند تا رنگ اصلی یک دست و یک پارچه شود و بهتر روی چوب قرار بگیرد وهمچنین لکه ها و شکاف ها و روی چوب را نیز می پوشاند.

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

گام چهارم : دوباره سنباده بزنید

با استفاده از سنباده خیلی نرم روی سطح چوب بین لایه پرایمر ورنگ سمباده بزنید. این کار به شما کمک می کند در نتیجه کار رنگ بهتر و حرفه ای تری داشته باشید.

دقت کنید که هربار ذرات ناشی از سنباده کشیدن را کاملا از سطح چوب تمیز کنید.

 

گام پنجم : رنگ کردن

حالا که سطح چوب آماده شده و پرایمر خورده است، نوبت رنگ اصلی است.برای سطوح چوبی رنگ اکریلیک مناسب تر است، معمولا نوع نیمه براق. پیشنهاد می کنیم از رنگ های مات برای سطوح چوبی استفاده نکنید زیرا جای انگشت روی آن می ماند، نقص های چوب را بیشتر نشان می دهد و به سختی تمیز می شود. در حالی  که سطح براق به راحتی تمیز می شود.

لایه نازکی رنگ بزنید و تکرار کنید : سنباده زدن بین هر لایه رنگ آمیزی و دوباره رنگ زدن. اگر می خواهید در نهایت سطح براقی داشته باشید ،این کار بسیار مهم است.

در مجموع دو یا سه لایه رنگ بزنید.

راه های  مختلفی برای رنگ کردن وجود دارد.شما می توانید از رنگ های اسپری ، غلطک و یا قلم مو استفاده کنید.

معمولا برای گوشه ها، شکاف ها و مناطقی که دسترسی مشکل است از قلم مو و برای سطح کار از غلطک استفاده می شود. ابتدا از شکاف ها و گوشه ها شروع کنید.

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

گام ششم : محافظ

بعد از اینکه آخرین لایه رنگ کاملا خشک شد (حدود ۲۴ ساعت) یک لایه کیلر پایه آب روی آن بزنید.این کار باعث محافظت از رنگ وچوب شده و همچنین تمیز کردن سطح را آسان می کند. اگر سطح چوب را رنگ سفید یا رنگ های روشن کرده اید ، توصیه می کنیم هرگز از روغن جلا وارنیش استفاده نکنید چون بعد از مدتی زرد می شود. اما برای سایر رنگ ها استفاده از آن مشکلی ندارد.

بعد از استفاده از کیلر پایه آب به مدت یک تا دو روز اجازه دهید تا ثابت و کاملا خشک شود.

حالا کشو ها و سایر وسایل را سر جای خود قرار دهید و تمام .

رنگ به شما این قدرت را می دهد که هر چیزی را تغییر دهید.

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

 

رنگ کردن وسیله چوبی در شش گام

1 فکر در مورد “ آموزش رنگ کردن وسایل چوبی در شش گام ساده

  1. آتیلا گفت:

    چقدر گشتم‌که کسی کامل رنگ‌کردن چوب با اکریلیک توضیح داده باشه که فقط شما بودبد سپاسگزار ازشما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *