مقالات

آموزش گام به گام رنگ کردن دیوار به روش آمبره

آموزش گام به گام رنگ کردن دیوار به روش آمبره

اگر به دنبال تغییردر فضای داخلی خانه به روشی ساده , زیبا , مقرون به صرفه و درعین حال مدرن هستید ما آمبره کردن دیوار را به شما پیشنهاد میدهیم.

 

رنگ آمیزی به روش آمبره تکنیکی است که در آن طیفی از رنگ ایجاد می شود که این طیف می تواند برای یک رنگ مثلا رنگ آبی که از آبی روشن تا آبی تیره را شامل می شود باشد یا برای چند رنگ مثل رنگ های رنگین کمان ایجاد شود.

از این تکنیک علاوه بر رنگ کردن دیوارها برای رنگ کردن پارچه, مبلمان و منسوجات واکسسوری ها و حتی برای رنگ کردن موها نیز استفاده می شود.

شما می توانید با استفاده از این تکنیک کل دیوارها ویا تنها یکی از دیوارهای ساختمان را نقاشی کنید. پیشنهاد ما این است که این روش رنگ آمیزی را روی یک دیوار که تابلو و وسیله ای روی آن نیست انجام دهید. مطمئن باشید نتیجه کار حتما ارزش این ریسک را خواهد داشت و حیرت و تحسین شما را برمی انگیزد.

برای رنگ کردن دیوارها به روش آمبره ابتدا باید محیطی که میخواهیم نقاشی کنیم را آماده کرده و دیوار را تمیز کنیم. درباره این مرحله مقاله کامل و جالبی تحت عنوان آموزش نقاشی دیوار های خانه در سایت قرار دارد که می توانید آن را مطالعه کنید.

بعد از انجام مراحل آماده سازی , باید دیوار را به چند قسمت تقسیم کنید. تعداد قسمت ها و اندازه هر قسمت به سلیقه شما و طرحی که میخواهید انجام دهید بستگی دارد اما برای رنگ کردن دیوار به روش آمبره حتما باید دیوار را حداقل به دو قسمت تقسیم کنید.

بهتر است با استفاده از مداد یا چسب کاغذی مرز قسمت ها را مشخص کنید تا در هنگام رنگ کردن با مشکل مواجه نشوید البته این مرزها در انتهای رنگ آمیزی کاملا در هم آمیخته می شوند.این که اندازه مرز بین قسمت ها چقدر باشد به اندازه دیوار و اندازه قسمت ها بستگی دارد.برای دیوار های معمولی با سایز متوسط حدود 10 cm مناسب است.

حالا وقت آماده کردن رنگ ها است. بهتر است قبل از مصرف با یک همزن چوبی رنگ را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. از تکان دادن قوطی رنگ برای مخلوط کردن خودداری کنید زیرا باعث ایجاد حباب های زیاد در رنگ می شود.رنگ هر قسمت را در سینی غلطک جداگانه بریزید.

اگر از یک طیف رنگ استفاده میکنید میتوانید از یک غلطک استفاده کنید و دقت کنید در این صورت رنگ آمیزی را با رنگ روشن شروع کنید. اما اگر از رنگ های مختلف استفاده می کنید حتما برای هر رنگ غلطک مجزا داشته باشید.

رنگ اصلی هر قسمت را اجرا کنید و مرز بین قسمت ها را بدون رنگ بگذارید.سعی کنید رنگ آمیزی را سریع انجام دهید تا قبل از خشک شدن رنگ ها بهتر بتوانید آنها را با هم تلفیق کرده و مرزبین قسمتها را از بین ببرید.

حالا نوبت از بین بردن مرز ها و رنگ کردن فضای خالی است.برای این کار به یک قلم مو یا اسفنج نیاز دارید.قلم مو یا اسفنج را مرطوب کرده و سعی کنید رنگ ها را با هم تلفیق کنید.

اجازه دهید رنگ ها خشک شوند و حالا از نتیجه کار لذت ببرید.

 

نکات:

اگر مبتدی هستید برای نتیجه بهتر از رنگ هایی که در یک طیف قرار دارند و کنتراست کمتری دارند استفاده کنید.

اگر در طرحی که اجرا می کنید رنگ سفید وجود دارد بهتر است در بالاترین قسمت و نزدیک سقف اجرا شود تا دیوار بلندتر به نظر برسد.

اگر می خواهید مقدار رنگ مصرفی در هر قسمت را بدانید می توانید به راحتی طبق مساحت هر قسمت مقدار رنگ را مشخص کنید.

 

مواد لازم:

رنگ ساختمانی : حداقل دو رنگ

غلطک و سینی غلطک

قلم مو یا اسفنج

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *